Friday, December 31, 2010

SAYA NAK JADI OKB !!

Sy nk jd OKB !! tau x apakah itu ?? slalunyee org pnggil org kaya BARU...tp,, sy xnk !! xnk !! nk jd cmni 
>>> Orang Kaya BERTAQWA...... waaahhhhhhhhh :D HEBAT an ?? susah sgt2 laa zaman skrg nih,, nk jmpe org yg sehebat ini !! betol x ?? betol an....... Tp,, tidak dinafikan...mmg ada manusia yg KAYA RAYA dan tetap teguh dgn akhlak dn peribadinyaa.... sgt2 hebat jika kita begini.... Sy nk jd cmni... doakan kejayaan sy di dunia akhirat....... tetap teguh pd-NYA...berjaya di jln yg lurus,, bkn jln yg tidak diredhai-NYA...amiin :)
New year,, New Vision,, New Mission.........Grab it !! Achive it !! 



* I'm, Nurmas Adibah... Successful Businesswomen in the future :)

OK..MENU HARI INI...01.01.11

                                                     PARU GORENG BEREMPAH

                                                           TOMYAM CAMPUR

                                                          AYAM GORENG BELADA


*Nyam2,, hee...spe nk rse sy masak ?? mai laa rumah.... myb arini last day dpt msk untuk mama n abah..esk nk blk Bangi dah... konpem bz.... tkpe2,, nti diba balik ujung minggu,, diba masak untuk mama n abah ag k... ckp jee nk mkn ape.... i will try my best...

~LUV.COOKING.LUV.IT~

New Year, New Vision, New mission :D

Heyhey,, happy new year 2011 :)
byebye 2010..no no no !! dah xde belas2 dah umur.. pasni,, umo dah jd puluh puluh...20 years old....fuuyoooo...xsngkee laahhh....dah makin tuuuut...................hahahaha...
aduhhh,, makin tua....tua..hee...bkn tua laahh,, makin matured OK !! hee...xkesa pon...hnye sekadar angka angka dn angka....OK :)) chill.....2010,, many things happened in my daily life...bnda baek,bnda buruk dn mcm2 lagi.....all happened,, bnyk ajar aku ape itu khidupan sbenarnye...itulah realiti khidupan......pahit manis dlm hidup...so sweet sour bitter....HAHAHA :))....bnyk bg aku tnjuk ajar untk mhadapi hari2 yg akn dtg... aku amek semua yg positif untk diteladani n yg negatif 2 dah boleh buang jauh2 laa....xmau laa jd jahat....nk jd baek2 je...heeheehehe..... :)) really hope to be a good daughter,, good student,, good aunty( HAHAHAA),, good girl laaaa senang cite kan3.......
ok,, untk dis new year,, i have a new vision n mission..." SECRET " !!
msti cpai mtlamat nih....AKU HEBAT!! AKU BOLEH !! insyaAllah....amiin :))
IMPOSSIBLE IS NOTHING.....im not perfect,, but i will try to be the perfect one....yeeeeaahhhh !! wink2 ~~ InsyaAllah...

ok,, nk tdoq....ngntuk dah...lastly,, MAMA+ABAH,, diba syg sgt mama abah..thnx 4 evrything....sorry for all my mistakes... LUV BOTH OF U....MUUUUUAAAHHHHHH :*

Doa mengharap anak / kenalan anda hilang rasa untuk melakukan maksiat.

اَللَّهُمَّ اغْفِرْ ذَنْبَهُ، وَطَهِّرْ قَلْبَهُ، وَحَصِّنْ فَرْجَهُ.

Maksudnya:  “Ya Allah, ampunilah dosanya, bersihkan  hatinya dan peliharalah kemaluannya”
Riwayat Ahmad no.22265

Doa ini dipetik dari sebuah hadis daripada Abu Umamah r.a, ketika seorang pemuda mendatangi Rasulullah SAW untuk meminta izin berzina. Rasulullah SAW tidak terus memarahi dan melarangnya, namun Baginda SAW memberikan analogi untuk mengugat perasaan lelaki tersebut dengan memberikan soalan:

apakah kamu suka bila perzinaan itu dilakukan terhadap ibumu?”

tentu saja dia menjawab tidak suka, manusia manakah yang mahu ibunya diperlakukan begitu. Lalu Rasulullah bertanya lagi secara berurutan, apakah ia suka bila dilakukan terhadap anak perempuannya, saudara perempuan dan makciknya. Pemuda tersebut kemudian sedar tentang impak buruk zina dalam masyarakat lalu terus bertaubat.

Bagi yang ingin mendapatkan doa2 seperti ini sila dapatkan daripada buku 101 Doa drp hadis2 sahih Terbitan Telaga Biru sdn Bhd.

Wednesday, December 29, 2010

Nk Bibir yg Cantik x ?? Klu nk bace nih :)

Perawatan bibir terkadang sering luput dari kaum wanita. Sehingga terlihat mudah mengering, mengkerut atau bahkan pecah-pecah. Hal inipun membuat anda enggan untuk mengenakan lipstik karena menjadi kurang nyaman. Ada beberapa langkah yang bisa dilakukan agar bibir kembali sehat, simak berikut ini.
Kenakan lipstik warna gelap untuk menutupi tekstur kulit bibir yang sedang bermasalah. Lipstik matte akan memberi tampilan feminim dengan membentuk kurva yang ujungnya meruncing pada sudut luar bibir. Gunakan juga pensil bibir warna merah muda sebagai lipliner agar terlihat semakin sempurna.
Apabila kulit di sekitar garis bibir terlihat mengkerut, siasatilah dengan korektif yang mengambil bentuk tubuh lebah ini sangat sesuai untuk bibir yang cenderung tipis dan garis bibir yang tipis. Bentuknya yang membulat dinamis di dalam garis bibir asli memberi volume penuh pada bibir. Pilihlah lipstik warna merah menyala untuk make up ala 20′s yang sweetie.
Bibir yang cenderung besar dan tebal, maka siasati dengan membuat garis bibir bantu pada bagian dalam garis bibir asli. Tarik kedua ujungnya meruncing agar bentuknya terlihat alami, gunakan pensil bibir bewarna peach dan terakhir oleskan lip gloss.
Ingin bibir terlihat lebih cantik? Gunakan selalu pelembab bibir atau lip balm sebagai dasar lipstik. Karena lip balm bisa mengurangi penguapan kadar air di permukaan bibir dan bibir anda tidak mudah kering atau pecah-pecah.
Lipstik ingin tahan lama? Sebaiknya setelah mengoleskan lipstik maka anda bisa taburkan sedikit bedak di atasnya. Lalu ulangi lagi menggunakan lipstik dan akhiri dengan mengoleskan lip gloss.
Berikan kesan bibir lebih matte, setelah mengoleskan lipstik sebaiknya gunakan kertas tisu yang diletakkan diantara bibir dan katupkan. Hal ini sangat baik untuk meratakan warna. Cara ini juga berfungsi untuk menyeka kilap serta minyak berlebih pada lipstik.
Samarkan permukaan atau garis bibir yang kurang sempurna dengan menggunakan concealer stick atau batangan. Apalagi bagi anda yang memiliki bibir terlalu lebar atau tidak simetris. Pada garis bibir, akhiri dengan membaurkan bedak padat yang senada warna kulit. Selamat mencuba..


P/s: Satu ag tips tambahan,, ari2 kan kite akn berus gigi..so,, time berus gigi,, berus laa bibir sekali dgn perlahan lahan krna bila kita memberus bibir,, kita dpt membuang sel-sel kulit mati di bibir.. so,, bibir akn lebih cantik dan halus :) xpercaya?? CUBALAH........

Tuesday, December 28, 2010

10 Tips Bagaimana Untuk Menyayangi Seseorang

1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.


3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.


5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.


6. Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.


7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.


8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.


9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.


10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun.

khas untk MAMA&ABAH

Salam... arini bgun pagi2 pegi TESCO ngn Abah...nk beli brg masak..mama pagi2 ckp teringin nk mkn Goreng Belada ikan kayu...so,, abah ajak laa aku g Tesco teman dye beli barang nk masak..at the same time,, ak pon beli brg2 kperluan nk msuk Kolej balik...3Jan class da nk mule....hehehee..sbnrye boleh je beli brg tuh nanti2,, tp niat sbnrye nk Pau duet Abah..HAHHAHA...dah lme dah x pau duet abah...hihi...da smpai Tesco,, abah pegi kt side ikan2 tuh.. Aku lak mncari semua kperluan2 aku tuh....satu2 bnda aku amik....bnyk gk laaa...heehee....ak dah abes tawaf satu Tesco tuh,, Abah dtg cari aku..hihi...Abah suh cpt,, ok......brg semua da amek dah....tp ade yg xde laa....kt tesco,, bnyk brg yg aku nak dah abes stock.....GEDIKSSS laa tesco nih....laen kali dah tau ujung2 bulan,, perbanyakkan sikit brg2 yg slalu abes awal tuh....ape daaa.....pi blajaq Marketing.....HAHHAHAHA..... Then dah abes bayar je,, balik trus uma....smpai2,, je dah terus msuk dapur preparation nk masak..hee...mama teringin nk mkn Goreng Belada...rupa2nya abah teringin nk mkn Ikan Siakap 3 Rasa...dye x ckp tw...tp instinct aku ckp abah beli Ikan nih nk suh masak untk dye..hihi...Abah slalu cmtu ouuhh...Malu2 kucing plk....Aku tnye abah cmni..." Abah nk mkn ikn talapia 3 rase ke ??"..pastu Abah pn jwb.." dak laa,, saja beli ikan tuh..."...hee..ak da phm sgt Abah tuh,, kalau dye beli tuh,, nk suh masaka laa tuh...tp xmau habaq...maluu konon...ak ckp laa " Alaaaaa Abah,, nak laa tuh...malu2 plk nk ckp....hahhahahhahahaa...." ak gelak jee laa..Abah da sengih2 dah....hihi...ok,, pastu aku n k.baby (my sis) decide,, dye msk Goreng Belada ikan,, ak masak Ikan Talapia 3 rase....ok,,keletang keletung kelatang keleetunnggg.........Siap dah msk....hee..... dan inilah hasilnya dr air tanganku......Nyam3........Goreng Belada xsempat nk amek gmba laa....Sorry.............
heee..* semua puji masakan aku ouuhhh...mksdnye sedap laa.....heeheheh....ade talent x nk jd MASTER CHEF?? :))

Gambaran Manusia yg Melakukan Dosa di Padang Mahsyar... Semoga kita semua dpt ambik iktibar :)

Di bawah ini adalah gambaran manusia-manusia yang berdosa di padang mahsyar. Semoga menginsafkan kita semua. Allahualam.

MANUSIA BERWAJAH KERA
Suka menabur fitnah sesama manusia

MANUSIA BERWAJAH BABI
Suka memberi dan menerima rasuah

MANUSIA YANG BUTA KEDUA BELAH MATA
Hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman

MANUSIA YANG PEKAK DAN BISU
Suka... menunjuk-nunjuk amal ibadat dan kebajikan yang dilakukan kepada orang
lain.

MANUSIA YANG MEMPUNYAI TUBUH MENGALIR NANAH DAN DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI
Golongan yang berilmu dan mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri
tidak sama dengan apa yang dikatakannya.

MANUSIA YANG BADANNYA LUKA SEPERTI DIHIRIS
Menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran

MANUSIA BERJALAN TERHOYONG-HAYANG SEPERTI CACAT
Orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan

MANUSIA BERJALAN SEPERTI MABUK
Orang yang suka bercerita hal-hal dunia didalam masjid

MANUSIA YANG RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR
Suka makan riba seperti golongan yang digelar along atau ceti

MANUSIA YANG TIDAK BERTANGAN DAN TIDAK BERKAKI
Suka menyakiti atau menyusahkan jiran sekeliling

MANUSIA YANG WAJAH DAN BADANNYA SEAKAN KHINZIR
Suka mempermudahkan solat dan lalai dalam solatnya hingga sering terlupa
rukun


PERUTNYA DIPENUHI ULAR DAN KALAJENGKING YANG SERING MENYENGAT-NYENGAT
Tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatannya, terhadap
perniagaan dan lain-lain zakat

MANUSIA YANG BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI
Melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi

MANUSIA YANG TIDAK BERLIDAH DAN DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT
Malas dan jarang mengucap dua kalimah syahadah

MANUSIA YANG BERJALAN KAKI KEATAS DAN KEPALA KEBAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN
Suka melakukan zina

MANUSIA YANG MUKA HITAM DAN PERUTNYA DIPENUHI API
Suka makan harta anak yatim

KULIT DIPENUHI SOPAK DAN KUDIS
Orang yang menderhaka kepada kedua orang tuanya

GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KEPERUT, NAJIS DAN AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN
Orang yang suka minum arak atau segala jenis benda yang menghayalkan
seperti dadah dan lain-lain.

Monday, December 27, 2010

^_^

Assalamualaikum...

nk share ckit nih sal semalam..hee..1st time g tgk bola kt Stadium Bukit Jalil...rse cm excited laa jgk coz mmg xpenah tgk dekat2 pon..agk kelam kabut gk laa coz nk g kejar solat mgrib,, tp sempat jee tgk dr awal game..manusia xyh ckp laa...ramai gile kot..mmg jd cm sardin laa t'himpit2 nk msuk n nk kuar stadium tuh...hee...pengalaman...Smalam MALAYSIA VS INDONESIA...wuuuueeekkkk :p
Indonesia LOSER !! HAHA...Yeaahhh !! Mlysia mmg Terbaek laa...hee..3-0.....hihi..cipta sejarah laa klu Mlysia mng piala SUZUKI nti..Ref lak cm bongokss jee...agk geram gk laa...hee...time kt sne,, mcm2 ragam org laa aku nmpk...HAHAHA...sumpah Klaka....ade yg mencarut laa...mara2 laa...semua jd EMO.......HAHHA...beezzz tgk ragam manusia nih...jd bahan gelak aku dlm jiwa dn raga jee...hihi...tp,, bez laa Mlysia lawan..tbe2 cm rse bangga laa plk jd rakyat Mlysia..sblum ni,, xde rse bangga ckit pon ngn Mlysia...hee...teruk an ?? issshhhhh2,, ape nk jd nih....hee...pape pon Mlysia mmg HEBAT !! wish all The best to team Mlysia yg akn g lawan kt Indonesia plk... xyh risau laa kot coz mmg konpem2 Mlysia yg menang !! hee :D MALAYSIA BOLEH !!

Hikmah air mata ~

Mengapa Perempuan lebih banyak menangis daripada lelaki? Kajian ilmiah menetapkan bahawa perempuan lebih banyak menangis empat kali ganda berbanding lelaki. Ini kerana mereka memiliki kelenjar-kelenjar air mata yang bentuknya lebih besar daripada kelenjar-kelenjar air mata lelaki.Para ilmuwan Amerika sampai pada kesimpulan bahawa menangis sangat be...rguna untuk kesihatan. Air mata yang asli, baik itu air mata bahagia atau air mata kesedihan dapat membantu mengembalikan keseimbangan kimia tubuh.
  
Perempuan lebih banyak menangis kerana mereka sering hanyut dalam tangisan. Mereka mengeluarkan tangisan dengan diiringi suara yang dapat didengar sebanyak 64 kali dalam setahun. Sedangkan lelaki hanya mampu menangis 17 kali dalam setahun. Para ilmuwan berpendapat “ Jenis air mata yang mengalir akibat tekanan perasaan (emosi) dari segi bentuk dan fungsinya adalah berbeza-beza. Air mata jenis ini merupakan reaksi kimia yang muncul sebagai tindak balas atas gejala-gejala emosi yang bercampur dengan perasaan. Dengan demikian, ia lebih penting daripada protein.”


Menangis dapat meringankan kadar tekanan kejiwaan. Ini sangat berguna untuk kesihatan lebih-lebih lagi kita kerap mendengar pelbagai jebnis penyakit yang disebut sebagai penyakit tekanan jiwa.

Menangis faktor penyebab panjangnya usia kaum hawa.
Para ilmuwan menegaskan bahawa menangis dapat menyebabkan panjangnya usia kaum hawa. Menurut mereka, air mata mengandungi peratusan racun yang dikeluarkan dari tubuh melalui tangisan. Perkara ini mengakibatkan tubuh akan bebas dari racun. Para ilmuwan dalam bidang kedoktoran jiwa menegaskan bahawa menangis dapat menyelamatkan perempuan masa kini dari ketegangan urat saraf yang ia alami akibat banyaknya permasalahan yang harus dihadapi ketika menjalani rutin kehidupan.


Para doktor pakar mata juga berpendapat bahawa air mata berfungsi membasuh mata dan mengosongkannya daripada kandungan racun yang muncul akibat tegangnya urat saraf perasaan dan emosi yang selalu datang silih berganti.



Hormon berbicara yang dimiliki oleh kaum hawa


Perempuan memiliki hormon yang dipanggil oksinosin. Para ilmuwan menamakannya sebagai hormon pengendalian watak. Hormon ini dianggap sebagai faktor terpenting di sebalik fenomena bersembangnya kaum perempuan dengan teman-teman ataupun keluarga mereka untuk menghilangkan stress dan bukan cara menyembunyikan diri atau melampiaskannya dengan tindakan yang zalim seperti yang dilakukan oleh lelaki.Ini akan berhujung pada satu kesimpulan bahawa kaum hawa lebih sedikit menjadi Koran akibat kekacauan saraf atau lebih sedikit terjerumus ke dalam jurang kewujudan ubat daripada lelaki

Air mata yang termahal siapa yang punya?
  
Ibu

Ayah

Remaja

Orang yang dizalim

Rujukan: Dipetik dari buku hikmah terapi air mata menangis kerana Allah Karya Hasan bin Muhammad Ba’Mu’aibid diterjemahkan oleh Mohd Basri bin Yusof

Sy nk jd wanita solehah..insyaAllah...amiin :)

Tahukah anda bagaimana ciri-ciri wanita solehah?

Iaitu ciri-ciri wanita yang diredhai ALLAH. Wanita yang menyejukkan hati mata yang memandang. Bisa menginsafkan dan menundukkan nafsu mereka yang berhati goyah.

(Cerita ini diubahsuai semula berdasarkan saranan dan hukum Al-Quran & Hadis)

Marilah kita bersama-sama perhatikan sekelumit kisah ri...ngkas berikut...

Seorang gadis kecil bertanya kepada ayahnya, "Ayah ceritakanlah padaku perihal muslimah yang sejati?"

Si ayah pun menolehkan mukanya seraya melontarkan senyuman manisnya ke arah anak kecilnya itu.

"Anakku...Seorang muslimah yang sejati bukanlah dilihat dari kecantikan dan keayuan paras wajahnya semata-mata. Wajahnya hanyalah satu peranan yang teramat kecil sahaja. Tetapi, muslimah yang sejati dilihat dari kecantikan dan ketulusan hatinya yang tersembunyi. Itulah yang terbaik."
Allah tidak melihat kepada tubuh kalian dan tidak pula kepada bentuk kalian. Allah hanya melihat kepada hati dan perbuatan kalian. (Hadis riwayat Muslim)

Si ayah terus menyambung.

"Muslimah sejati juga tidak dilihat dari bentuk tubuh badannya yang mempersonakan, tetapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya yang mempersona itu. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sebanyak manakah kebaikan yang diberikannya, tetapi dari keikhlasan ketika ia memberikan segala kebaikan itu. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa indah lantunan suaranya, tetapi dilihat dari apa yang sering mulutnya bicarakan. Muslimah sejati bukan dilihat dari keahliannya berbahasa, tetapi dilihat dari bagaimana caranya ia berbicara dan berhujjah kebenaran."

Berdasarkan ayat 31, surah An-Nuur, Abdullah ibn Abbas, Ibn Omar, Atha, Ikramah dan lain-lainnya berpendapat: Seseorang wanita Islam hanya boleh mendedahkan wajah, dua tapak tangan dan cincinnya di hadapan lelaki yang bukan mahramnya. (As-Syeikh Said Hawa di dalam kitabnya Al-Asas fit Tafsir)

"Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan (menghairahkan) orang yang ada perasaan dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik." (Surah Al-Ahzab : 32)

Si ayah diam sejenak sambil melihat kepada wajah manis puteri kecilnya itu.

"Lantas apa lagi ayah?" Sahut puteri kecil terus ingin tahu.

"Ketahuilah wahai puteriku... Muslimah sejati bukan dilihat dari keberaniannya dalam berpakaian grand tetapi dilihat dari sejauh mana ia berani mempertahankan kehormatannya melalui apa yang dipakainya. Muslimah sejati bukan dilihat dari kekhuwatirannya digoda orang di tepi jalanan tetapi dilihat dari kekhuwatiran dirinyalah yang mengundang orang lain jadi tergoda. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani tetapi dilihat dari sejauh mana ia menghadapi ujian itu dengan penuh rasa redha dan kehambaan kepada TUHAN-nya. Dan ia sentiasa bersyukur dengan segala kurniaan yang diberikan."

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kemaluan mereka (tidak berzina atau mendekati zina)." (Surah An-Nuur : 31)

"Dan ingatlah anakku...Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul, tetapi dilihat dari sejauh mana ia mampu menjaga kehormatan dirinya dalam bergaul."

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya" (Hadis Riwayat At-Tabrani dan Baihaqi)

Setelah itu si anak kembali bertanya, "Siapakah yang memiliki kriteria seperti itu ayah? Bolehkah saya menjadi sepertinya? Mampukah dan layakkah saya ayah?"

Si ayah memberikannya sebuah buku dan berkata, "Pelajarilah mereka! Supaya kamu berjaya nanti. INSYA ALLAH kamu juga boleh menjadi muslimah yang sejati dan wanita yang solehah kelak. Malah, semua wanita boleh."

Si anak pun segera mengambil buku tersebut lalu terlihatlah sebaris perkataan berbunyi ISTERI RASULALLAH

Apabila seorang perempuan itu sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, menjaga
kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya." (Riwayat Al-Bazzar)

HAH! Tengok tu, isteri Rasulullah beb... bukannya Siti Nurhaliza, bukannya Britney Spears, bukannya Ning Baizura, dan apatah lagi Jennifer 'Kueh Lopez'...

Peringatan bersama-sama :)

Rasulullah saw pernah bersabda :
"Dua kelompok ahli neraka yang belum saya lihat: Satu kaum bersama mereka cemeti-cemeti seperti ekor unta, mereka memukul manusia dengannya. Dan wanita-wanita yang berpakaian tapi telanjang, berjalan melenggok, tidak taat kepada Allah, kepala mereka seperti pundak unta yang condong. Wanita-wanita ini tidak masuk surga dan tidak pula mencium bau surga, padahal baunya surga dapat dihidu sejauh perjalanan sekian sekian". (Hadits Riwayat Imam Muslim)

~~ Hargailah Apa Yang Ada Di depan Mata Anda

Hargailah pasangan anda...Mengapa di cari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman...Mengapa mengharapkan teman setampan Yusof, jika kasih tidak setulus Zulaikha...Mengapa mengharapkan teman seteguh Ibrahim, andai diri tidak sehebat Siti Hajar...Mengapa didamba teman sehidup yg sempurna Muhammad, jika ada keburukan pada diri sendiri...Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan...CARILAH KEBAIKAN ITU PADA DIRINYA...BERSYUKURLAH DIPERTEMUKAN DENGANNYA DAN BERDOALAH KERANA DIA MILIKMU...

Saturday, December 25, 2010

25.12.2010

Salam,, hey... so sorry..smlm x smpat pon nk story2 kt cni... arini nk story ckit ape yg dilakukan seharian smalam... smlm my brother in law,, ajak g jln2 kt shah alam...but xtau pon dye nk g mne sbnye..hee... i follow je...hee..xde keje laa katekan...heehehe....dlm kul 12 lbey cmtu kuar uma pastu g bkit jalil...brother in law nk g beli tiket untk tgk bola mlm nih..MALAYSIA vs INDONESIA...indonesia bOOORIIINNNGGG....HAHA !!.. i pnye tiket my bro Amar dah belikan awal2 ag..hee...smangat kot dye ngn bini dye nk tgk mlysia lwn mlm ni...hahaha... dah smpai sne je,, trus laa g kaunter beli tiket tuh....nk tau x,, GILEW kotor area bkit jalil tuh  !! xde cleaner ke ape kt situ ?? sumpah kotor !! eeeiiiiiuuuuuuww..... wt malu je klu outsiders dtg situ...ADuusss mnjatuhkan imej Mlaysia betul.... have 2 do something lorhh... pastu g mkn,, solat.... Then trus g SACC Mall Shah Alam...msuk2 je dah excited... nk tau x knpe ?? SALE 70%...SALE 50%... Hahahahha....mmg trus tuju kt situ laa...hee..tgk pnye tgk pnye tgk try laa satu kasut ni...kasut SEMBONIA wrne grey...trus bkenan n amek je..nk wt kasut g Kolej..tbe2 terfikir,, " Ya Allah,, klu mama tau aku beli kasut nih..konpem kne bebel "...hee..tp beli jgk..nk wt cmne..dah tlambat...dah byar bru fikir..hee...kne nyorok2 laaa...mama mmg pantang klu ak beli kasut,, bag n baju coz dye ckp pnah cmni  "dibah,, stop2 laa beli kasut, bag ngn bju 2..b'lambak2 dah...toksah laa nk membazir sgt..."...hee..tp,, apekan daya...nafsu mnguasai diri...beli jgk....ok mama,, dah x beli dah pasni...promise...(boleh ke?? hahahaa...)...ok,, naek kt ats pk msuk kdai BONITA.. suke sgt kdai ni... aksesori wanita,, bmyk sgt kt situ...tgk bag,, cm nk beli bag..tgk earing cm nk beli earing...iiissshhh...semua laa rsenyee nk beli...pastu nmpk jam...hee...jam pon dah rosak,, so its the right time nk beli jam...ok !! ak beli je jam tuh...nseb murah jee..hihi...pastu jln2 ag...cuci2 mata..........pastu g solat asar.....pas solat asar,, brother in law ak ajk g maen boling plk...maen boling kt Alam Sentral,, dekat je ngn SACC..so ktowg jln kaki je g sne...time jln2 tuh,, nmpk rmai gile indon..duk jln2 kt area2 tuh...isshh,, geram....GRRRRGG !! dah mcm negara dowg dah rsenye Mlysia nih....hmm...nk wt cmne,, Mlysia ni senang sgt Outsiders kuar msuk....ntah laa smpai bile bnda ni trus brlaku..dah smapai Alam sentral je ktowg jln2 dulu....pastu nmpk kedai handset..dah nmpk kedai handset,,trus g cari casing phone C6..ssh betol nk caring silicon casing tuh....asl cari casing,, msti xjmpe yg bkenan dihati...nseb kt kedai 2 ade yg bkenan dihati...wrne pink ag...hahah !! bezz2..x pk bnyk dah,, trus jee beli.....beli ag,, abes duet.....haaha...then g tmpt boling,, rmai gk la org maen boling..pnuh gk laa org kt situ...ktowg booking lane then g solat mgrib dulu..pas solat bru maen...hee...wt malu jee laa maen boling ~~ sumpah xpndai maen boling tuh...bnyk kali gk laa msuk longkang...tp ade STRIKE tw..hahaa...mcm xcye lak.....alaaaaa,,, klu dah biase2 maen boling tuh,, msti ok je..ni lm setahun,, ade laa 2kali jee maen boling....tkpe2,, pasni nk kne practice slalu...bg jd HEBAT !!...hee...then,, abes je game boling,, ktowg merayau2 ag kt dlm Alam sentral tuh,, then ternmpk laa plk de org duk lukis2 karikatur...lukis muke org.....hee...tbe2,, cm nk wt jgk....hee..pastu suh laa org kt situ lukiskan..sowg mamat nih yg lukis. nga lukis2 tuh,, mamat tuh duk sengih2 smbil lukis..dah kenape mamat nih ??..smbil lukis,, smbil sengih2....dah mcm org gile dah...nk ngorat laa tuh...booriiing~~ malas nk lyn...dye duk interview laa plk...dari mne laa ?? blaja ag kew ?? kt mne ?? bile nk abes ??...semuanye jwpnku,, "rahsiaa" dye tnye ag,, mmg garang eh ?? HAHA..." mmg garang pon,, knape??  ".....dye ckp aku masam jee....... HAHAHAHAH...mmg laa masam,, dah dye duk mlukis, pandang aku smbil sengih...... awatnye ?? nk  mkn penampaq kew ?? hee...last2,, dah abes slesai semua dye tulis name dye & no phone dye atas satu kertas...PERLU ke ?? xperlu kot...dye hulur laa kertas 2 kt aku..aku pon ambik jee laa...hahaha...klaka,, laen kali,, bg laa bisness card,, ni bg ats kertas jee...x macho laa beb !! hahaha......gmba yg dye lukis 2,, x mcm mike ak pon..tang mate jee kot yg sme.....dye pon nk perli "bulu kening" aku yg kesian jgk laa kot.... pastu kuar laa dr situ then g singgah mkn jap kt area2 shah alam gk...... n balik rumah.............smpai2 je dah baringggg ats katil..ngantuk plk,,,,,,,pastu g mandi......nga landing2,, tbe2 dpt call....dan.........................................tuuuuuuuuuuuutttttttttttttt......................abes dah...........xmau cite..............malu......hee..........wonderfull day,, ngntuk day,, lenguh kaki day..hihi :)

Friday, December 24, 2010

OOOHHHH ROS PINK.......................... BE MINE :)

ooohhh ros pink,, u make me crazy....wooot2 ~~ dh xbetul dah tgk ros pink nie...hee :) anyone please help me....... !!! nak rose neh........PLEASE !! :D

Indahnya,, Cantiknya jika mnjadi seperti ros pink yg mekar ini.....so sy decide,, nk jd cntik cmni jgk....yeeeaaahhh bezz nyee !! sy perlu lakukan sesuatu untk dpt jd cmni...!! sgt cantik !! HOT gitu......hee...mulakan dgn menghiasi peribadi..hiasi akhlak secantik ros pink ini....luarannye sgt cantik krn ia telah disemai,dijaga dn dibaja dgn baik...seperti seorang insan yg perlu disemai baja yg baik dlm dirinya untk peroleh hasil yg baik..... Bajalah dihati masing2 dgn peribadi yg Terpuji ,bknnya dgn sikapHasad dengki..........................

Thursday, December 23, 2010

Fikirkan Sejenak .......................

 Orang yg berilmu itu slalu menang dlm Pergaulan krn ia sentiasa membiasakan Caci disambut dgn Senyuman, Penghinaan ditangkis dgn Lemah Lembut,  Kemarahan dibalas dgn Diam &Kejahatan dibalas dgn Kebaikan

Bisikan dari Hati kecilku ini

  Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi


   Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini


  Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu


  Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu


   Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

Congrats UCU !!

Congrats my little brother Muhamad Amzar a.k.a Ucu... hee,, arini rsult PMR kuar..dye cuak nk amek rsult..HAHA !! sbbnye mmg dye x bpe nk blaja sgt pon... bile mama bising suh blaja,, ade laa alasan dye..hee..klu dye blaja pon msti xsmpai 1 jam kot... Nseb laa ade gk g class tuition sbtu ahad..klu x ?? HAAHA... Hee..But today, he gots 6A's...hahahha...siyes semua siblings cm tkejut jee..hee :) Alhamdulillah... mama pon cm xsngke dgn rsult dy..hee..but Abah still COOL..i like.... hee,, UCU mmg sgt MALAS !! yg dye tau DOTA !! x abes2 !! heee.... im proud of u Ucu,, haaiiiiisshhhh cube laa rajin sikit...konpem ag OK rsult tuh...agaggggaggagagaa....... pape pon Gud Luck  k dear :)

^.^ felt excited !!

assalamualaikum :)
waaaahhhh...sgt2 xsngke wt blog ni...hihi....
still xphm sgt blog nih.. hopefully dear friends can help me....lots of love from me NMAM :)

Also read:: Blogger yg bezz~