Wednesday, June 29, 2011

:)

Kalau nak bidadari, tunggu di syurga nanti…

Posted on June 16, 2011 by Dr. Zainur Rashid

Ummi – Mat…,(berhenti sekejap). Kau dah besar Mat. Ummi rasa dah sampai masanya untuk kau berumahtangga dan memiliki keluarga sendiri.
Ahmad – Betul ke Ummi? Mat ok aje kalau Ummi boleh carikan calon yang sesuai…. (senyum malu)

Ummi – Haah ni gambar dan biodata A, Ummi yakin dia sangat baik orangnya
Ahmad – Nampak ok orangnya Ummi tapiiii….. dia ni gempal sikitlah Ummi

Ummi – Dah 3 bulan Ummi cari calon yang ni, B macam yang Mat sebut tu
Ahmad – Masya Allah Ummi….tapi B ni rendah orangnya lah….

Ummi – Nah ! Cuba tengok gmbar C ni, tentunya memenuhi citarasa kau Mat
Ahmad – Subhanallah….., cantik dan manis betu dia ni tapi dia gelap sikitlah Ummi..

Ummi – Kau minat tak D anak Pak Cik Min tu, cantik, putih dan badan pun slim
Ahmad – Mat nak yang macam tu lah Ummi tapi….yang lemah lembut sikit wataknya

Ummi – Tengok gambar E ni pulak, dah 4 bulan kawan Ummi tolong carikan untuk anak Ummi sayang ni
Ahmad – Mat suka macam dia lah ni Ummi tapi Mat nak yang kelulusan professional lah

Ummi - Cuba kau tengok gambar F ni, baru lulus jurutera dari Australia pulak
Ahmad – Allah Allah hebat dia ni…tapi kalau dia ada ciri berkepimpinan, Mat memang setuju

Ummi – ni pulak G, doktor muda balik Mesir & ada ciri-ciri ketua, lama dah Ummi cari
Ahmad – Masya Allah hebat, tapi dia tak hafal 30 juzuk Qur’an lah Ummi

Ummi - Maafkan Ummi Mat, Ummi tak ada masa yang banyak untuk cari calon yang sempurna macam yang kau nak
Ahmad – Kalau macam tu boleh Ummi minta tolong abah carikan pulak…

Ummi – Abang 2x, cubalah carikan calon untuk Mat, anak kita yang memilih sungguh tu.
Abah – Calon yang macam mana dia nak?

Ummi – Dia nak seorang yang putih melepak, cantik, tidak rendah, tidak tinggi, tidak gempal, watak yang lemah lembut, lulusan bidang professional, berkarismatik dan ciri terakhir, hafal 30 juzuk Qur’an.

Abah – Ok lah. Sayang pun tau, abang ni kurang sabar kan? Ayang pesan je pada Mat tu… minta dia tengok cermin puas-puas. Kalau dia betul-betul nak kahwin dengan bidadari, dia kena masuk syurga dulu….

Sunday, June 26, 2011

pencil & eraser ~

Pencil : You know,I'm really sorry.
Eraser : Sorry for what?You didn't do anything wrong!
Pencil : Well,every time when i make mistake,you will b there to erase my mistake. But,as time pass by,part of u r gone.
Eraser : You see,I'm made to do this. Even though i know one of these day I'll b gone,and u have to replace me with another.I'm still happy to do this job.So don't b sad!It worries me!
This is how true friends supposed to b like...Post this to ur friends who mean lot to u :)

Saturday, June 25, 2011

HARGA DIRI ~

Di mana letaknya harga diri seorang insan itu ??
mungkin kia manusia biasa tidak dpt menilai dimana letaknya harga diri seseorang insan itu. Tp,yg pasti, diri kita sendiri yg dpt meletakkan berapakah nilai harga diri sendiri...

Peringatan untk diri yg lemah dn kerdil ini......

Nurmas Adibah, dgr ni..........
pls la focus on study... dah2, ketepikan semua bnda2 yg xpenting dlm hidup...look forward...look for ur future... xyah nk bgantung dgn org lain... happykan parent awk tuh dulu...bahagiakan diorang semua....berbaktilah kt parent awk tuh....bnyk dah awk terhutang budi dgn diorang....dgr laa ckp parent awk tuh...jgn laa degil sgt.....ingt balik ape tujuan & matlamat hidup awk...jgn sia2kan hidup yg sementara nih..ok dear ~







*OMG why n why n why ?? look at me ?? changed a lot to the negative attitude. build up more IMAN pls. insyaAllah, The Most beautifull life will come...for ur life till hereafter....

special 4 my LOVE one.. happy bday sayang..







p/s : xmau nakal2 ~ xsesuai...dah tua kan... hihi

Friday, June 24, 2011

my 2nd Niece ~


alhamdulillah. slmt dilahirkan pd 22 Jun 2011 di Hospital Al Zahrah Bangi jam 3.07pm...







~next: nak nephew lak... dah ade 2 niece... :)

Dedicated to my love ~

HAPPY B'DAY MY LOVE
SWEET 20 ~
May Allah bless U dear...

jgn takut mengukapkan kebenaran krn disebalik kebenaran pasti ada ganjaran.......

p/s : renung2kan, dan selamat beramal ye :) ikhlas dr aunty diba ~

Thursday, June 23, 2011

SYUKUR PD TUHAN ~

Salam peeps....
hai..hai....happy2 friday...wonderfull day...penghulu segala hari...
may Allah bless Us..rase syukur yg teramat, masih diberi peluang untk trus bernafas lagi....untk trus meniti hari2 yg mendatang dgn penuh rse syukur...

so sweettttt ade husband cmni.... :)

1. Telefon isteri dari tempat kerja untuk bertanya khabar, memberitahu sesuatu yang menarik atau sekadar ingin menyatakan "I Love You".

2. Ucapkan kata-kata sayang sekurang-kurangnya dua kali sehari.

3. Sekali sekala Tolong kemaskan katil dan bilik tidur.

4. Tolong terbalikkan stokin atau seumpamanya untuk memudahkan isteri mencuci. Tolong buang sampah tanpa disuruh.

5. Bila keluar out station, telefon isteri untuk memberitahu nombor telefon tempat penginapan dan memberitahu yang kita sudah selamat sampai.

6. Tunjukkan kepimpinan yang baik, suami adalah ketua rumahtangga dan pendidik.

7. Berdiskusi dari semasa kesemasa, jangan ketepikan pendapat isteri.

8. Sentiasa kemas, anggun dan wangi sebelum tidur bersama.

9. Sokong pendapat isteri sekiranya beliau bertentangan dengan pendapat orang lain, tetapi hendaklah secara rational bukannya mengiyakan semuanya...... sekiranya pendapat isteri anda salah, betulkannya.

10. Urut-mengurut isteri atau seumpamanya dari masa kesemasa.

11. Peluk dan belai isteri sekali-sekala tanpa implikasi seksual.

12. Sabar dan tenang bila mendengar cerita dan masalah isteri.

13. Pamerkan kasih sayang bila dikhalayak ramai. Jangan abaikan isteri atau tinggalkan beliau jauh bila berjalan.

14. Bila berpegang tangan, jangan biarkan tangan longlai.

15. Buatkan air minuman atau seumpamanya sekali-sekala.

16. Bila makan diluar, jangan harapkan isteri sahaja yang memilih tempat untuk makan.

17. Sabar bila isteri terlambat sedikit atau dengan tiba-tiba ingin menukar baju yang dipakai atau menukar rancangan.

18. Beri perhatian yang lebih pada isteri dari orang lain dikhalayak ramai.

19. Lebihkan isteri anda dari anak-anak.

20. Belikan hadiah kecil dari semasa kesemasa seperti minyak wangi, jamu atau umpamanya, kad-kad ucapan juga dapat mengeratkan lagi hubungan kasih sayang dengan isteri.

Wednesday, June 22, 2011

syukur :)

new baby girl ~
alhamdulillah....makin besarlah family MINDRACE :)
mogo hidup kami semua diberkati...

Monday, June 20, 2011

:)

“Dinikahi wanita itu kerana empat perkara; kerana hartanya, keturunannya, kecantikkannya dan agamanya. Maka pilihlah dalam hal keagamaannya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tanganmu.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

TANDA-TANDA SANTAU/SAKA (KETIKA TIDUR)

Sering mimpi yang menakutkan ( mimipi bayi kecil, ular hitam,anjing hitam , binatang2 berbisa )** berkemungkinan besar sudah tkena santau/saka
Mimipi terjatuh dari tempat yang tinggi
Mimipi ke tempat kotor, sunyi spt tandas
Terdengar suara yang datang menyergah ketika tidur
Terasa sesuatu menyentap kaki ketika tidur
Tanda lebam di tubuh tanpa sebab
Bayi tidak berhenti menangis tanpa sebab
kuku berwarna kebiru-biruan
Bahan-bahan racun santau ini akan bergerak sedikit demi sedikit menurut pergerakan darah dan berhenti di sendi-sendi. Kemudian ia akan terus bergerak ke hujung kaki dan tangan. Sekiranya kuku seseorang itu berwarnia hitam kebiru-biruan, ini menandakan pesakit itu sudah sampai ke peringkat yang teruk. Ketika ini pesakit selalu berasa kebas di kaki dan tangan...

Friday, June 17, 2011

~ assalamualaikum Malaysia :)

haihaihai....lme sudah x tulis entry nih..trinnnduuuuu plk...hee :) hee,, lately bz sgt....wlaupun bru start sem, dah bnyk keje n asgmnt yg kne selesaikan....xde can nk bsenang lenang sgt laa sem nih...ok !! nk story cikit.....smalam, sgt2 laa pnt...vroooommm sne, vrooommm sini....heeehheee..tp bezz laaa....after the clss, trus g jalan2 kt nilai, g jenguk2 kedai ayunar...awesome !! heeehee..beezzz!! ape lagi kan.. dah smpai sne, borong laa ape yg patut !! tp agk rushing smalam.....tanpa diduga dn x diminta, aku memecut smpai 140 kot....rushing pnye psl....dah x engt ape dah....heeeheh...ok ! ok ! pasni xde dah nk bwk laju2 cmtu..ade prkara yg xleh dielakkan ....thats y laa terbawak lajuuu...heee :)

today is saturday....cuti2, tp xcuti jgk laa...nk kne sattlekan asgmnt...as soon as possible..sem bru nih, xleh main2 dh...wlaupun bnyk ag berangan sne, berangan sini,but kne makesure more focus on my study. insyaAllah. i will. so mknenye, sabtu ahad aku burn dgn asgmet2...aigooooooo !! ini la adatnye seorg pelajar... redha je laaa ~

ok peeps, nk sambung tidoq laa...sgt2 x cukup tdoq nih...so nk covercover ape yg patut..then pulun2 siapkan asgmnet...nk wt semuanya yg terbaek :) amiin.insyaAllah ~

Saturday, June 11, 2011

si sepet yg comot anugerah untk sy :)

syukur pd tuhan....kau temukan aku dgn si dia.....

Friday, June 10, 2011

kosong........

sayang :,(

sayang....
awk dah mcm nyawa sy........
xleh hidup tanpa awk......
awk tau kan........

Thursday, June 9, 2011

15 Anugerah Allah pada Wanita tidak pada lelaki..

…..السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

1. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.

2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.

4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.

5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit dan bumi.”

6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di hari akhirat.”

8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya.”

10. Sabda Nabi s.a.w. : “Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.

13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

15. Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.

P/s:Wanita sepatutnya bergembira kan…

sebarkan.....

Kenapa aku baru tau maksud perkataan "BYE"... SubhanAllah!!! Perkataan "BYE" merupakan
jarum sulit org Kristian... Di dlm bahasa Arab b'maksud "fihafzil baba ". Manakala dlm bahasa Malaysia b'maksud di Bawah Naungan Pope(paderi). Jadi foward dan sebarkan kepada semua shbt2 anda. Semoga Allah memberi rahmat kpd kita dan org Islam yang lain. Wassalam di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. kalau ada saudara kita terminum 'Holy Water'. Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu! . Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan.insyaAllah. tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yang tercinta...insyaallah...

Wednesday, June 8, 2011

CIRI2 ORG YG MENCINTAI KAMU ..

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.

6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.

14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.

21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta

Tuesday, June 7, 2011

sem yg agk mencabar keimanan.....

salam....hye to all readers...hopefully semua ok n ct2 shj !! hehehe...arini aku nk story ckit kisah boringg dikolej...aduuuhh kpenatan dn kesakitan hati yg teramat sgt sbb xdpt msuk cls...padahal da sgt smgat nk study...siap bwk kuar bku notes bagai..alih2 lecturer dtg, dye halau ktorg rmai2...dye mara sbb ktorg xdtg clss dye semalam nye...HELLO !! 1st cls kot...xtau pon tukar jadual semua...then bkn letak notis kt board information student pon...nk salahkan ktorg plk...?? tkr jadual last2 minit...hee..at last, org yg bkenaan kne panggil kt ketua jabatan....mak aiiii...smpai ketua jabatan tlibat...abeslaahh...haahahaha.....ktorg semua yg rmai2 nih mngaduu naseb laa...dye pon mcm kesian jee kt ktorg...lastly, dpt gk ktorg semua msuk clss dye...tp, cm takott laa....dye aim ktorg...da laa dye kne panggil ngn ketua jbatan bagai....huhu...hopefully ok jee laa...sorry madam !! :) heheheh..... sy janji sy jd student yg baik..dgr cakap..dn rajin... :)

hmm...actually this sem byk sgt bnda yg mncabar keimanan dn kesabaran aku sbg seorg studrnt....huhuuu...be strong Nurmas Adibah...OK OK !! i know im a strong girl..yeeaaahhh !! wish me luck fren...pray 4 me... hopefully i will get the best result for this sem...amiin :)

~ dah pnt smpai 6 lebih kt kolej, then otw balik jln jem laa plk...silap betul ikut jalan tuh...mmg xkn lalu ag jln tuh...taubat !! mnguji keimanan ag......

Monday, June 6, 2011

kata2 semangat untk diri sendiri :)

jika semalam kita rebah, maka hri ini kita bpapah. jika hari ini kita bpapah, hrapnya esk kita brdiri gagah. kita pernah rebah krn ujian dn kita jg prnah rebah krn kelalaian. Btongkatlah semula dgn tiang IMAN dn cergaslah smula dgn izzah islam yg pnuh bertenaga dgn kemuliaan, insyaAllah :)

Saturday, June 4, 2011

~ sy sangat terharuu...TQ so much kekasih hati :)

dear my kekasih hati....sy terharu sgt bile awk send msg ni...sy xkan lupe.....thanx a lot dear.... :) wlaupun awk nga happy2 n enjoy ngan family awk skg..awk xpenah lupekan sy.....TQ !!


korg nk tau x dye msg ape..hehheh....jengjengjeng~

"NURMAS ADIBAH... I Just Luv U So Much... I pray evryday tht U''ll be mine frever.. Evry day Sayang....Luv U So much my wife to be... "


p/s: thanx a lot my husband to be...insyaAllah...will the end of our relationship with the happiness ever after...amiin :) 



FOCUS FOCUS & MORE FOCUS !!

Nurmas Adibah more focus on ur study...OK !! ( dlm hati ckp, ye2,,sy tau sy kne lebih focus 4 this sem...OMG !! OMG..for the last year final sem...xmo main2 dah.....taubat sudah...)

Pass is Pass.....
look Forward Nurmas Adibah........ !!
yakin2 anda boleh......( YE !! sy pasti boleh.....)

~ sy dah bawak kereta sendiri ke kolej !! OMG..x caye beb..

salam to alls....
have a nice day everyone....happy2 sunday...
sgt bosan laa arini..xtau dah nk wt ape...
ok2..straight to the point....yeeeaaaahhhh !! sy nk
bsorak kegembiraan....!! hehehehehe.....sy dah b'kereta ke kolej...amboi.....
terase diri tersangat laah besar sudah( padahal mmg dah bsr pon, klu kawen konpem dah dpt ank..
hahhaha ).... xde laa...cume nk kongsikan k'gembiraan ini...coz my mum give her trust to me...mama..spe xknl..mmg susah kot nk lepas aku drive sorg2 kan...hmm...mcm2 nti dye pk..hehehhe...tuh laa...knpe jd naughty girl sgt kan.....hehheheh....but........ last friday aku dah bwk kete g clss....hhehehhe...lps ni xde laa rse terikat sgt..dah bebas nk g mne2..jmpe lectrer ke..kan sena

ng idupp tuh.... ak tekad sgt2, ble da leh drive g kolej, aku nk score betul2 final 
year nih...2 sem je beb nk abes dah diploma ak...i hope i will getthe best result n i will do the besr i can..so kwn2, doakan kejayaan aku....doakan kejayaan kite semua dunia akhirat.......amiin :)



~ miss mr.sepet :) leklok ehh travel satu mlysia tuh~

renung2kan sejenak....

~ keletihan yg dirasakan akn hilang.....
~kebaikan yg dilakukan akn terus kekal......

Friday, June 3, 2011

~ my heart will go on and on :)

- (Love Theme From "Titanic")

Every night in my dreams
I see you. I feel you.
That is how I know you go on.

Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on.

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on

Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never go till we're one

Love was when I loved you
One true time I hold to
In my life we'll always go on

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on

There is some love that will not
go away

You're here, there's nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on

p/s: bb, ilysm..

Wednesday, June 1, 2011

~jadual kelas yg x settle ag..aduuuhhhhai...

salam...
ouuhhh......
fening2~
jadual kelas x settle ag.....
cpt laa settle....malas dah nk pk...
currently at home nga susun jadual yg terbaek untk sem nih...
yaAllah, semoga ko berkati aku...semoga kau rahmati ak...
semoga aku memperoleh kjayaan dunia dn akhirat...amiin :)

Also read:: Blogger yg bezz~